proassist_logo-1.png

Joanna

Projekt bez nazwy (18)

Anna

Projekt bez nazwy (20)
Projekt bez nazwy (17)

Mirella

Projekt bez nazwy (19)

Michalina

Updated on 13 grudnia, 2023

Integracja kalendarza Proassist z portalem ZnanyLekarz.pl #

Kto może skorzystać z integracji ? #

Każdy specjalista, który posiada konto Premium na portalu Znanylekarz.pl oraz korzysta z oprogramowania Proassist ma możliwość integracji obu kalendarzy. Pozwala to prowadzić jeden terminarz wizyt w systemie Proassist, niezależnie od tego, czy zapisy na wizyty dokonywane są za pośrednictwem portalu Znanylekarz.pl, wtyczki do rejestracji online dostarczanej przez Proassist, rejestratorki medycznej zatrudnionej w placówce lub zespołu rejestratorek z firmy Proassist.

W jaki sposób działa integracja ? #

Integracja systemu Proassist z portalem Znanylekarz.pl polega na połączeniu kalendarzy specjalistów, którzy mają swój kalendarz w systemie z terminarzami dostępnymi w serwisie Znanylekarz.pl. Dodawanie, przenoszenie, odwoływanie wizyt, oraz zmiany w grafiku odbywają się w kalendarzu Proassist.

Inaczej mówiąc specjalista lub placówka korzysta z jednego narzędzia Proassist, w którym ma wszystkie aktualne dane, mimo różnych źródeł rezerwacji.

Rodzaje integracji: #


Działanie integracji w ramach interwału czasowego

a) pacjent zapisuję się przez Proassist
Pacjent umawia się na wizytę przez wtyczkę systemu Proassist dostępną na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Rezerwacji terminu dokonują również rejestratorki zatrudnione w gabinecie lub rejestracja medyczna w Proassist. Czas na jaki zostaje wizyta zarezerwowana zależy od ustawionej i przypisanej wcześniej długości wizyty. Po dokonaniu rezerwacji system Proassist przesyła informacje o zablokowaniu terminu do portalu ZnanyLekarz.pl, może to potrwać do 10 min. Portal ZnanyLekarz.pl otrzymuje tylko datę, godzinę rezerwacji oraz czas trwania wizyty. Dane osobowe pacjenta nie zostają przesyłane.

b) zapisy przez ZnanyLekarz.pl
Pacjent umawia się na wizytę za pomocą portalu ZnanyLekarz.pl. Czas na jaki zostaje wizyta zarezerwowana zależy od czasu interwału, który jest ustawiany w grafiku specjalisty w systemie Proassist. Po dokonaniu rezerwacji portal ZnanyLekarz.pl przesyła informacje o zarezerwowanym terminie. Portal ZnanyLekarz.pl przesyła do Proassist datę, godzinę rezerwacji, dane osobowe pacjenta. Informacje o wybranej usłudze oraz dodatkowe treści, które pacjent wpisuje podczas rezerwacji są widoczne w powiadomieniach dla lekarza.

Działanie integracji w ramach integracji po usłudze

a) pacjent zapisuję się przez Proassist
Pacjent umawia się na wizytę przez wtyczkę systemu Proassist dostępną na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Rezerwacji terminu dokonują również rejestratorki zatrudnione w gabinecie lub rejestracja medyczna w Proassist. Czas na jaki zostaje wizyta zarezerwowana zależy od ustawionej i przypisanej wcześniej długości wizyty. Po dokonaniu rezerwacji system Proassist przesyła informacje o zablokowaniu terminu do portalu ZnanyLekarz.pl, może to potrwać maksymalnie do 10 min. Portal ZnanyLekarz.pl otrzymuje tylko datę, godzinę rezerwacji oraz czas trwania wizyty. Dane osobowe pacjenta nie zostają przesyłane.

b) zapisy przez ZnanyLekarz.pl
Pacjent umawia się na wizytę za pomocą portalu ZnanyLekarz.pl. Czas na jaki zostaje wizyta zarezerwowana zależy od czasu trwania danej usługi.

ZnanyLekarz.pl przesyła do Proassist informacje:
– data i godzina wizyty
– czas trwania wizyty
– usługa
– dane osobowe pacjenta
– dodatkowe informacje jakie pacjent wpisze w oknie rezerwacji

W przypadku wyboru tej integracji liczba usług oraz czas trwania zabiegu muszą być w obu systemach, w innym wypadku zdarzenia nie będą przesyłały się między kalendarzami.

a) w przypadku zapisu pacjenta w systemie Proassist na usługę, która trwa 40 minut przy interwale czasowym ustawionym w kalendarzu Proassist 20 minut to w Znanylekarz.pl zostanie zablokowane 40 minut.

b) jeśli jedna z usług nie zostanie przepisana to możw wydarzyć się w przypadku zapisu pacjenta przez Znanylekarz.pl na usługę, która trwa 60 minut oraz przy ustawionym w kalendarzu Proassist interwale czasowym co 20 minut do Proassist zostanie dodana wizyta bez usługi z czasem trwania takim samym jak w ustawionym interwale, czyli 20 minut. np. Jeśli gabinet ma 10 usług na portalu Znanylekarz.pl, a w Proassist 9, to ta jedna usługa zostanie zintegrowana jako integracja po interwale czasowym. Czyli jeśli usługa zostanie pominięta to podczas integracji system będzie ją traktował jako integrację po interwale czasowym ustawionym w grafiku.

Informacje dotyczące usługi, ceny oraz dodatkowe notatki, które pacjent wpisuje przy rezerwacji zostaną zapisane w systemie Proassist w widoku konkretnej wizyty pacjenta w zakładce informacje dla lekarza.

Jak wygląda przekazanie danych osobowych pacjenta? #

Dane pacjentów zapisujących się przez portal Znanylekarz.pl zostają przekazywane do systemu Proassist, dzięki czemu wypełnienie dokumentacji medycznej nie stanowi problemu. Natomiast z uwagi na zachowanie poufności, dana funkcja nie działa w drugą stronę – oznacza to, że dane pacjentów zapisane w systemie Proassist nie są udostępniane serwisowi Znanylekarz.pl. Jedyna czynność dokonywana przez Proassist to zamykanie terminów w grafiku lekarza.

Jak rozpocząć integrowanie kalendarzy ? #

Aby uruchomić integrację i połączyć oprogramowanie Proassist z serwisem Znanylekarz.pl skontakuj się ze Znanylekarz.pl W celu uzyskania odpowiednich kluczy: client ID oraz client secret, następnie przekaż je do swojego opiekuna Proassist, który włączy integrację i pozwoli na przesyłanie danych od Znanylekarz.pl do Proassist i w drugą stronę.

Co zrobić jeżeli wolne terminy nie wyświetlają się na portalu Znanylekarz.pl? #

Jeżeli mimo otwartego grafiku w systemie Proassist, termin nie wyświetla się na portalu Znanylekarz.pl, spróbuj odświeżyć integrację poprzez zamknięcie i ponowne otwarcie grafiku.

W pierwszej kolejności spróbuj “odświeżyć” integrację, poprzez zamknięcie grafiku na ten dzień i ponownie go otwórz. Jeżeli to nie pomoże, spróbuj “odświeżyć” integrację poprzez zamknięcie i ponowne otwarcie grafiku stałego specjalisty.

Sprawdź inne artykuły: