proassist_logo-1.png

Joanna

Projekt bez nazwy (18)

Anna

Projekt bez nazwy (20)
Projekt bez nazwy (17)

Mirella

Projekt bez nazwy (19)

Michalina

Updated on 20 grudnia, 2023

Brak możliwości stworzenia karty pacjenta z wykorzystaniem nr pesel, który jest przypisany już do istniejącej w systemie karty pacjenta #

Jeżeli w trakcie dodawania wizyty dany użytkownik będzie chciał dodać kartę pacjenta z numerem pesel, który jest przypisany już do istniejącej w systemie karty pacjenta, system zablokuje mu możliwość umówienia wizyty. Aby dokończyć proces zapisu na wizytę pacjenta, należy użyć istniejącej już karty w systemie z tym numerem pesel.
Takie działania mają na celu wyeliminować sytuacje związane z tworzeniem dodatkowych kart tym samym pacjentom, czyli niwelujemy zdublowane karty w systemie. Aby system nakładał blokadę na zapis rezerwacji pacjenta z wykorzystaniem numerem pesel, który jest już przypisany do istniejącej karty w systemie, należy uruchomić odpowiednią opcję: „Tylko jeden pacjent na jeden pesel”.

Jak to działa? #

Jeżeli użytkownik w trakcie dokonywania wizyty zamiast wybrać istniejącą kartę pacjenta w systemie, dokona próby stworzenia nowej karty z numerem pesel, który już jest przypisany do istniejącej karty, system poinformuje go o tym fakcie, poprzez wyświetlenie komunikatu w czerwonej ramce. W komunikacie tym znajduje się również podpowiedź, co użytkownik powinien zrobić, aby dokonać zapisu pacjenta na wizytę, czyli użyć karty pacjenta, którą ma już stworzoną w systemie. W przeciwnym razie nie dokona zapisu wizyty.

Istnieje już karta pacjenta z tym numerem PESEL. Aby zapisać wizytę na ten numer PESEL, użyj istniejącej już karty pacjenta.

Takie działania mają na celu wyeliminować sytuacje z występowaniem zdublowanych kart pacjentów.
Opcja ta działa również w przypadku, gdy dokonujesz edycji wizyty pacjenta. Jeżeli w edycji danych osobowych wpiszesz numer pesel i po kliknięciu enter, system wyświetli karty z tym numerem. Mimo to, nie dokonasz wyboru właściwej karty, tylko przejdziesz do utworzenia nowej poprzez kliknięcie DODAJ – system uniemożliwi Ci dodanie takiej rezerwacji z opcją stworzenia dubla karty pacjenta.

Po wykonaniu takiej czynności, przy próbie zapisu wizyty, system wyświetli komunikat z informacją o braku możliwości zapisania rezerwacji oraz podpowiedź, że należy wybrać kartę już istniejącą w systemie z tym nr pesel.

W jaki sposób uruchomić opcję „Tylko jeden pacjent na jeden pesel”? #

Aby uruchomić opcję blokowania zapisu rezerwacji pacjenta z wykorzystaniem numerem pesel, który jest już przypisany do istniejącej karty w systemie, należy wybrać z bocznego menu zakładkę PLACÓWKI, a następnie z górnego menu KONTRAHENCI. Przy konkretnym kontrahencie, kliknij w ikonę edycji.

W panelu bocznym wysuwanym zaznacz checkbox Tylko jeden pacjent na jeden pesel. Wprowadzone dane należy zatwierdzić klikając w zieloną zakładkę ZAPISZ.

Sprawdź inne artykuły: