proassist_logo-1.png

Joanna

Projekt bez nazwy (18)

Anna

Projekt bez nazwy (20)
Projekt bez nazwy (17)

Mirella

Projekt bez nazwy (19)

Michalina

Updated on 9 lutego, 2024

Archiwizacja danych statystycznych #

W jaki sposób działa archiwizacja danych statystycznych? #

Archiwizacja danych statystycznych pozwala na przechowywanie danych w statystykach bez uwzględniania zmian, które następują po wyznaczonym dniu archiwizacji.

Przykład:
Archiwizacja za okres: poprzedniego miesiąca, dzień archiwizacji: 01.
Aktualny dzień: 02.08.2022 r.
Jeżeli 02.08 dokonamy zmiany m.in. w zakresie:
– usunięcia specjalisty
– zmiany cen usług
– zmiany kwoty rozliczenia danej wizyty
– zmiany w obrębie przypisanej usługi do wizyty
– zmiany w obrębie edycji danych pacjenta
– zmiany statusu wizyty (z aktywnej na odwołaną i odwrotnie)

Zmiany te nie będą uwzględnione w raporcie za lipiec. Raport za lipiec będzie wyświetlał się w sposób “martwy”, tj. nie uwzględni żadnej zmiany, która została dokonana po dniu archiwizacji. Oczywiście bieżący miesiąc jest zawsze “żywy” i wszelkie dokonywane zmiany mają wpływ na jego dane.

W jaki sposób dokonać archiwizacji danych statystycznych? #

Aby dokonać archiwizacji statystyk, w tym celu kliknij z bocznego menu w zakładkę PLACÓWKI, a następnie z górnego menu w zakładkę KONTRAHENCI. Przy konkretnym kontrahencie kliknij w ikonę edycji.

W panelu bocznym wysuwanym, w sekcji Archiwizacja statystyk określ za jaki okres ma być dokonana archiwizacja. Możliwości do wyboru: z poprzedniego miesiąca, z dwóch miesięcy wstecz, z trzech miesięcy wstecz. Następnie określ dzień archiwizacji.

Uwaga: maksymalny dzień archiwizacji to 28.

Wprowadzone dane zatwierdź klikając w zieloną zakładkę ROZPOCZNIJ ARCHIWIZACJĘ.

Gdy system zakończy archiwizację danych przedstawi status: Archiwizacja zakończona.

W jaki sposób pobrać dane archiwalne? #

W tym celu z bocznego menu kliknij w zakładkę STATYSTYKI. Następnie w zakładce Ogólne określ typ raportu jako archiwalny, a także wybierz placówkę. Po wyborze placówki określ zakres dat, za jaki chcesz wygenerować dany raport. W kolejnym kroku określ typ raportu, który Cię interesuje.

Po wybraniu określeniu odpowiednich parametrów raportu, kliknij w zieloną zakładkę SZUKAJ.

Raport możesz wyświetlać w podglądzie lub pobrać klikając w jedną z dwóch zakładek ZAPISZ lub ZAPISZ ZE SZCZEGÓŁAMI.

Sprawdź inne artykuły: