Brak możliwości stworzenia karty pacjenta z wykorzystaniem nr pesel, który jest przypisany już do istniejącej w systemie karty pacjenta #
Jeżeli w trakcie dodawania wizyty dany użytkownik będzie chciał dodać kartę pacjenta z numerem pesel, który jest przypisany już do istniejącej w systemie karty pacjenta, system zablokuje mu możliwość umówienia wizyty. Aby dokończyć proces zapisu na wizytę pacjenta, należy użyć istniejącej już karty w systemie z tym numerem pesel.
Takie działania mają na celu wyeliminować sytuacje związane z tworzeniem dodatkowych kart tym samym pacjentom, czyli niwelujemy zdublowane karty w systemie. Aby system nakładał blokadę na zapis rezerwacji pacjenta z wykorzystaniem numerem pesel, który jest już przypisany do istniejącej karty w systemie, należy uruchomić odpowiednią opcję: „Tylko jeden pacjent na jeden pesel”.
Jak to działa? #
Jeżeli użytkownik w trakcie dokonywania wizyty zamiast wybrać istniejącą kartę pacjenta w systemie, dokona próby stworzenia nowej karty z numerem pesel, który już jest przypisany do istniejącej karty, system poinformuje go o tym fakcie, poprzez wyświetlenie komunikatu w czerwonej ramce. W komunikacie tym znajduje się również podpowiedź, co użytkownik powinien zrobić, aby dokonać zapisu pacjenta na wizytę, czyli użyć karty pacjenta, którą ma już stworzoną w systemie. W przeciwnym razie nie dokona zapisu wizyty.
Istnieje już karta pacjenta z tym numerem PESEL. Aby zapisać wizytę na ten numer PESEL, użyj istniejącej już karty pacjenta.
Takie działania mają na celu wyeliminować sytuacje z występowaniem zdublowanych kart pacjentów.
Opcja ta działa również w przypadku, gdy dokonujesz edycji wizyty pacjenta. Jeżeli w edycji danych osobowych wpiszesz numer pesel i po kliknięciu enter, system wyświetli karty z tym numerem. Mimo to, nie dokonasz wyboru właściwej karty, tylko przejdziesz do utworzenia nowej poprzez kliknięcie DODAJ – system uniemożliwi Ci dodanie takiej rezerwacji z opcją stworzenia dubla karty pacjenta.
Po wykonaniu takiej czynności, przy próbie zapisu wizyty, system wyświetli komunikat z informacją o braku możliwości zapisania rezerwacji oraz podpowiedź, że należy wybrać kartę już istniejącą w systemie z tym nr pesel.
W jaki sposób uruchomić opcję „Tylko jeden pacjent na jeden pesel”? #
Aby uruchomić opcję blokowania zapisu rezerwacji pacjenta z wykorzystaniem numerem pesel, który jest już przypisany do istniejącej karty w systemie, należy wybrać z bocznego menu zakładkę PLACÓWKI, a następnie z górnego menu KONTRAHENCI. Przy konkretnym kontrahencie, kliknij w ikonę edycji.
W panelu bocznym wysuwanym zaznacz checkbox Tylko jeden pacjent na jeden pesel. Wprowadzone dane należy zatwierdzić klikając w zieloną zakładkę ZAPISZ.