Jak dodać opcję rezerwacji online do wizytówki Google? #
KROK1️⃣: POBIERZ WIDGET DO E-REJESTRACJI
Instrukcję do pobrania linku znajdziesz:
👉 https://wiedza.proassist.pl/baza-wiedzy/w-jaki-sposob-pobrac-widget-do-rejestracji-online/
KROK2️⃣: LOGOWANIE DO GOOGLE MY BUSINESS
Otwórz przeglądarkę internetową i przejdź na stronę Google My Business. Zaloguj się na swoje konto Google, które jest powiązane z wizytówką Twojej placówki medycznej
KROK3️⃣: PRZEJDŹ DO EDYCJI PROFILU
Po zalogowaniu wyświetl profil firmy i z menu wybierz ikonę kalendarza “Rezerwacje”.
KROK4️⃣: DODAJ LINK DO E-REJESTRACJI
Wybierz “dodaj link” w oknie, które się pojawi
Wklej w okienku pobrany link do widżetu rejestracji online i kliknij “zapisz”
Odczekaj około 10 minut i sprawdź swoją wizytówkę Google, aby upewnić się, że link do rezerwacji pojawia się poprawnie.
🚨JEŚLI COŚ NIE DZIAŁA…
Jeżeli nie widzisz w swoim menu zakładki “rezerwacje”, jak na załączonym obrazku, to sprawdź, czy Twoja placówka ma ustawioną odpowiednią kategorię działalności.
Aby to sprawdzić, wejdź w “Edytuj profil”, a następnie w zakładkę “Informacje o firmie”. Tam znajdziesz nagłówek “Kategorie działalności”, w którym będzie widoczna wybrana przez Ciebie kategoria.
Google umożliwia rezerwacje dla kategorii:
Usługi medyczne i zdrowotne:
- Kliniki zdrowia
- Gabinety lekarskie
- Gabinety dentystyczne
- Gabinety fizjoterapii
- Gabinety psychologiczne
Usługi urody i wellness:
- Salony fryzjerskie
- Salony kosmetyczne
- Spa
- Salony masażu
Jeśli nie masz odpowiedniej kategorii, to ją zmień.
Jeżeli kategoria jest poprawna, a wciąż masz problem, to sprawdź, czy Twoja wizytówka jest zweryfikowana. Będziesz to widział po zalogowaniu do profilu Google Moja Firma, w zakładce “stan”.
Jeżeli Twoja wizytówka Google jest zweryfikowana, wybrana kategoria jest poprawna i wszystkie dane o firmie są aktualne, a wciąż coś nie działa, to powinieneś skontaktować się z supportem Google My Business. Dzięki temu uzyskasz szczegółowe informacje i profesjonalną pomoc w rozwiązaniu problemu 🙂