Konfiguracja Modułu Faktur #
W celu konfiguracji modułu Faktur, wybierz z bocznego menu zakładkę PLACÓWKI, a następie górną zakładkę KONTRAHENCI. Kliknij ikonkę edycji przy kontrahencie.
W panelu wysuwającym się z prawej strony kliknij górną zakładkę RACHUNKI, a następnie DODAJ FIRMĘ. Po dodaniu szablonów faktur będziesz mógł je edytować oraz usuwać właśnie w tym panelu.
Uzupełnij kolejno:
➡️ Opis widoczny na fakturze (będzie umieszczony w lewym górnym rogu faktury). W tym miejscu wpisz pełną nazwę sprzedawcy wraz z adresem i informacjami dodatkowymi typu: nr konta bankowego
➡️ Jeśli firma nie jest płatnikiem podatku VAT, zaznacz checkbox Firma podmiotowo zwolniona z podatku VAT i wybierz z listy odpowiedni powód zwolnienia. Jeżeli nie znajdziesz odpowiedniego, dodaj go poprzez kliknięcie w opcję Więcej i wpisz powód w okno Powód zwolnienia z podatku
➡️ Adres: wpisz adres w odpowiednie pola
➡️ określ którzy użytkownicy mają mieć możliwość wystawiania faktur. Defaultowo system przypisuje każdego użytkownika w obrębie danego kontrahenta. Jeżeli jednak któryś z użytkowników ma nie mieć takiej możliwości, kliknij w „x” przy konkretnej osobie
➡️ ustal typ numeracji. Do wyboru:
– numer/miesiąc/rok
– numer/rok
➡️ wpisz numer początkowy faktury – numer, który ma się wyświetlać na pierwszej wystawionej FV z systemu Proassist. Pamiętaj, by zachować ciągłość w numeracji!