Joanna

Projekt bez nazwy (18)

Anna

Projekt bez nazwy (20)
Projekt bez nazwy (17)

Mirella

Projekt bez nazwy (19)

Michalina

Updated on 12 września, 2024

Integracja kalendarza Proassist z portalem ZnanyLekarz.pl #

Kto może skorzystać z integracji ? #

Każdy specjalista, który posiada konto Premium na portalu Znanylekarz.pl oraz korzysta z oprogramowania Proassist ma możliwość integracji obu kalendarzy. Pozwala to prowadzić jeden terminarz wizyt w systemie Proassist, niezależnie od tego, czy zapisy na wizyty dokonywane są za pośrednictwem portalu Znanylekarz.pl, wtyczki do rejestracji online dostarczanej przez Proassist, rejestratorki medycznej zatrudnionej w placówce lub zespołu rejestratorek z firmy Proassist.

W jaki sposób działa integracja ? #

Integracja systemu Proassist z portalem Znanylekarz.pl polega na połączeniu kalendarzy specjalistów, którzy mają swój kalendarz w systemie z terminarzami dostępnymi w serwisie Znanylekarz.pl. Dodawanie, przenoszenie, odwoływanie wizyt, oraz zmiany w grafiku odbywają się w kalendarzu Proassist.

Inaczej mówiąc specjalista lub placówka korzysta z jednego narzędzia Proassist, w którym ma wszystkie aktualne dane, mimo różnych źródeł rezerwacji.

Rodzaje integracji #

Działanie integracji w ramach interwału czasowego

a) pacjent zapisuję się przez Proassist
Pacjent umawia się na wizytę przez wtyczkę systemu Proassist dostępną na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Rezerwacji terminu dokonują również rejestratorki zatrudnione w gabinecie lub rejestracja medyczna w Proassist. Czas na jaki zostaje wizyta zarezerwowana zależy od ustawionej i przypisanej wcześniej długości wizyty. Po dokonaniu rezerwacji system Proassist przesyła informacje o zablokowaniu terminu do portalu ZnanyLekarz.pl, może to potrwać do 10 min. Portal ZnanyLekarz.pl otrzymuje tylko datę, godzinę rezerwacji oraz czas trwania wizyty. Dane osobowe pacjenta nie zostają przesyłane.

b) zapisy przez ZnanyLekarz.pl
Pacjent umawia się na wizytę za pomocą portalu ZnanyLekarz.pl. Czas na jaki zostaje wizyta zarezerwowana zależy od czasu interwału, który jest ustawiany w grafiku specjalisty w systemie Proassist. Po dokonaniu rezerwacji portal ZnanyLekarz.pl przesyła informacje o zarezerwowanym terminie. Portal ZnanyLekarz.pl przesyła do Proassist datę, godzinę rezerwacji, dane osobowe pacjenta. Informacje o wybranej usłudze oraz dodatkowe treści, które pacjent wpisuje podczas rezerwacji są widoczne w powiadomieniach dla lekarza.

Działanie integracji w ramach integracji po usłudze

a) pacjent zapisuję się przez Proassist
Pacjent umawia się na wizytę przez wtyczkę systemu Proassist dostępną na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Rezerwacji terminu dokonują również rejestratorki zatrudnione w gabinecie lub rejestracja medyczna w Proassist. Czas na jaki zostaje wizyta zarezerwowana zależy od ustawionej i przypisanej wcześniej długości wizyty. Po dokonaniu rezerwacji system Proassist przesyła informacje o zablokowaniu terminu do portalu ZnanyLekarz.pl, może to potrwać maksymalnie do 10 min. Portal ZnanyLekarz.pl otrzymuje tylko datę, godzinę rezerwacji oraz czas trwania wizyty. Dane osobowe pacjenta nie zostają przesyłane.

b) zapisy przez ZnanyLekarz.pl
Pacjent umawia się na wizytę za pomocą portalu ZnanyLekarz.pl. Czas na jaki zostaje wizyta zarezerwowana zależy od czasu trwania danej usługi.

ZnanyLekarz.pl przesyła do Proassist informacje:
– data i godzina wizyty
– czas trwania wizyty
– usługa
– dane osobowe pacjenta
– dodatkowe informacje jakie pacjent wpisze w oknie rezerwacji

W przypadku wyboru tej integracji liczba usług oraz czas trwania zabiegu muszą być w obu systemach, w innym wypadku zdarzenia nie będą przesyłały się między kalendarzami.

a) w przypadku zapisu pacjenta w systemie Proassist na usługę, która trwa 40 minut przy interwale czasowym ustawionym w kalendarzu Proassist 20 minut to w Znanylekarz.pl zostanie zablokowane 40 minut.

b) jeśli jedna z usług nie zostanie przepisana to możw wydarzyć się w przypadku zapisu pacjenta przez Znanylekarz.pl na usługę, która trwa 60 minut oraz przy ustawionym w kalendarzu Proassist interwale czasowym co 20 minut do Proassist zostanie dodana wizyta bez usługi z czasem trwania takim samym jak w ustawionym interwale, czyli 20 minut. np. Jeśli gabinet ma 10 usług na portalu Znanylekarz.pl, a w Proassist 9, to ta jedna usługa zostanie zintegrowana jako integracja po interwale czasowym. Czyli jeśli usługa zostanie pominięta to podczas integracji system będzie ją traktował jako integrację po interwale czasowym ustawionym w grafiku.

Informacje dotyczące usługi, ceny oraz dodatkowe notatki, które pacjent wpisuje przy rezerwacji zostaną zapisane w systemie Proassist w widoku konkretnej wizyty pacjenta w zakładce informacje dla lekarza.

Jak wygląda przekazanie danych osobowych pacjenta? #

Dane pacjentów zapisujących się przez portal Znanylekarz.pl zostają przekazywane do systemu Proassist, dzięki czemu wypełnienie dokumentacji medycznej nie stanowi problemu. Natomiast z uwagi na zachowanie poufności, dana funkcja nie działa w drugą stronę – oznacza to, że dane pacjentów zapisane w systemie Proassist nie są udostępniane serwisowi Znanylekarz.pl. Jedyna czynność dokonywana przez Proassist to zamykanie terminów w grafiku lekarza.

W jaki sposób dokonać integracji kalendarza Proassist z serwisem ZnanyLekarz.pl? #

Aby uruchomić integrację i połączyć oprogramowanie Proassist z serwisem Znanylekarz.pl nalezy:

  1. Skontakuj się ze Znanylekarz.pl W celu uzyskania odpowiednich kluczy: client ID oraz client secret.
  2. Gdy otrzymać klucze, zintegruj specjalistę w panelu Proassist.

Integracja specjalisty w panelu Proassist:

Z bocznego menu wybierz zakładkę PLACÓWKI, w kolejnym kroku wybierz zakładkę SPECJALIŚCI. Na liście specjalistów, wyszukaj odpowiednią osobę, której kalendarz chcesz zintegrować, a następnie kliknij w ikonę edycji. W celu wyszukania odpowiedniej osoby możesz skorzystać z wyszukiwarki.

W panelu edycji specjalisty, wybierz zakładkę ZL. Wprowadź otrzymane od serwisu ZnanyLekarz.pl klucze: Client ID oraz Client secret w wyznaczone pola. Po wprowadzeniu danych przejdź do kolejnego kroku integracji za pomocą zielonej zakładki PRZEJDŹ DALEJ.

Jeśli Twoja placówka jest już zintegrowana z portalem ZL i chcesz aktywować integrację u kolejnego specjalisty, możesz skopiować klucze z ustawień zintegrowanego już specjalisty w ramach Twojej placówki. Klucze są takie same dla wszystkich specjalistów przyjmujących w ramach tej samej placówki.

Wybierz odpowiedniego specjalistę po stronie ZnanyLekarz, a następnie kliknij w zieloną zakładkę ZINTEGRUJ, aby przejść do kolejnego kroku.

Porównaj dane gabinetów w obu systemach. Dla każdego gabinetu w Proassist zaznacz odpowiadający mu gabinet na ZnanyLekarz. Po wybraniu odpowiednich gabinetów, kliknij w ikonę „Połącz gabinety„.

W kolejnym kroku sprawdź poprawność danych. Proassist rekomenduje integrację w trybie interwałowym. (Jeżeli chcesz zintegrować kalendarz po usłudze: więcej na ten temat informacji znajdziesz poniżej.)
Zatwierdź integrację klikając w zieloną zakładkę ZATWIERDŹ INTEGRACJĘ GABINETÓW.

Synchronizacja gabinetów może potrwać do kilku minut.

Gotowe!
Po poprawnym uruchomieniu integracji, system wyświetli stosowny komunikat:

Jeżeli chcesz dokonać integracji po usłudze, w tym celu wybierz selekt Po usługach

Po wyborze odpowiedniego selektu, kliknij w zakładkę PRZEJDŹ DALEJ.


Aby zapewnić spójność między systemami, każda usługa dostępna w Proassist powinna mieć swój odpowiednik w portalu ZnanyLekarz. Dopasuj usługi 1:1, co oznacza, że każda usługa w Proassist musi być zsynchronizowana z odpowiednią usługą w ZnanyLekarz. Sparuj odpowiednią usługę Proassist z jej odpowiednikiem w ZnanyLekarz, a następnie kliknij w ikonę Połącz usługi. Powtórz czynność dla każdej usługi.

Gdy połączysz już wszystkie usługi, kliknij w zakładkę ZATWIERDŹ INTEGRACJĘ.
Integracja może potrwać do kilku minut.

Uwaga: jeżeli jakaś usługa nie będzie dopasowana – w trakcie zapisu czas trwania tej usługi będzie pobierany z interwału, który dostępny jest w grafiku specjalisty.
Pamiętaj również o tym, że jeżeli w tego typie integracji dokonujesz zmian w zakresie usług: dodajesz nową, zmieniasz czas trwania, usuwasz usługę – musisz sparować na nowo usługi w panelu integracyjnym. W przeciwnym razie integracja nie będzie działać poprawnie.
Więcej na temat integracji po usłudze znajdziesz tutaj: https://wiedza.proassist.pl/baza-wiedzy/integracje-z-zewnetrznymi-portalami/#rodzaje-integracji

Rekomendowana przez Proassist integracja to integracja po interwale.

Gotowe!
Po poprawnym uruchomieniu integracji, system wyświetli stosowny komunikat:

Co zrobić jeżeli wolne terminy nie wyświetlają się na portalu Znanylekarz.pl? Jak odświeżyć integrację? #

Jeżeli mimo otwartego grafiku w systemie Proassist, termin nie wyświetla się na portalu Znanylekarz.pl, spróbuj odświeżyć integrację.

W tym celu z bocznego menu wybierz zakładkę PLACÓWKI, w kolejnym kroku wybierz zakładkę SPECJALIŚCI. Na liście specjalistów, wyszukaj odpowiednią osobę, której kalendarz chcesz zintegrować, a następnie kliknij w ikonę edycji. W celu wyszukania odpowiedniej osoby możesz skorzystać z wyszukiwarki.

W panelu edycji specjalisty wybierz zakładkę ZL, a następnie kliknij w opcję ODŚWIEŻ INTEGRACJĘ.

Odświeżanie może potrwać do kilku minut. Gdy system zakończy pracę, wyświetli odpowiedni komunikat:

W jaki sposób wyłączyć integrację? #

Jeżeli chcesz dezaktywować integrację z serwisem ZnanyLekarz, w tym celu z bocznego menu wybierz zakładkę PLACÓWKI, w kolejnym kroku wybierz zakładkę SPECJALIŚCI. Na liście specjalistów, wyszukaj odpowiednią osobę, której kalendarz chcesz zintegrować, a następnie kliknij w ikonę edycji. W celu wyszukania odpowiedniej osoby możesz skorzystać z wyszukiwarki.

W panelu edycji specjalisty wybierz zakładkę ZL, a następnie kliknij w zakładkę USUŃ CAŁĄ KONFIGURACJĘ.