Kreator SMS – jak ustawić własną treść wiadomości SMS z przypomnieniem o wizycie? #
Kreator SMS to narzędzie, które umożliwia użytkownikowi samodzielne tworzenie treści wiadomości SMS wysyłanych z przypomnieniem o wizycie do pacjentów. Dzięki niemu można dostosować treść wiadomości do własnych potrzeb, wykorzystując zarówno tekst stały, jak i zmienne.
Poniżej znajduje się szczegółowa instrukcja korzystania z kreatora.
Z panelu bocznego przejdź do zakładki SMS, a następnie SZABLON POWIADOMIENIA SMS. Jeśli posiadasz kilka placówek, w sekcji Wybierz określ placówkę, dla której chcesz zmodyfikować treść wiadomości. W kolejnym kroku kliknij w zieloną zakładkę + EDYTUJ SZABLON.
W oknie edycji szablonu możesz zmodyfikować dotychczasową treść wiadomości, która jest wysyłana do pacjentów z przypomnieniem o wizycie. Podczas modyfikacji wiadomości możesz dodać zmienne (dynamiczne elementy), które automatycznie wypełnią się przy wysyłaniu wiadomości. Wybierz odpowiednie zmienne z dostępnej listy, takie jak imię pacjenta, data wizyty, godzina i minuta wizyty, kod anulowania wizyty itp.
Aby zakończyć proces zapisu szablonu, kliknij w zieloną zakładkę ZAPISZ.
Legenda dotycząca zmiennych danych, przedstawionych powyżej w formie zakładek:
- imię klienta -> imię pobierane z karty pacjenta
- nazwisko klienta -> nazwisko pobierane z karty pacjenta
- imię specjalisty -> informacje te pobierane są z pola Imię, które jest dostępne w edycji specjalisty
- nazwisko specjalisty -> informacje te pobierane są z pola Nazwisko, które jest dostępne w edycji specjalisty
- specjalizacja specjalisty -> informacje te pobierane są z pola Przypisane specjalizacje, które jest dostępne w edycji specjalisty
- data wizyty -> pobierana z kalendarza na podstawie utworzenia rezerwacji
- godzina i minuta wizyty -> pobierana z kalendarza na podstawie utworzenia rezerwacji
- dzień tygodnia -> dzień tygodnia na kiedy zarezerwowana jest wizyta
- nazwa usługi recepcyjnej -> nazwa usługi, na jaką zapisany jest pacjent
- podpis w smsie -> informacje pobierane z pola Podpis w smsie, które jest dostępne w edycji placówki
- kod pocztowy gabinetu -> informacje pobierane z systemu, z edycji placówki z pola Kod pocztowy
- ulica gabinetu -> informacje pobierane z systemu, z edycji placówki z pola Ulica
- miejscowość gabinetu -> informacje pobierane z systemu, z edycji placówki z pola Miejscowość
- mail gabinetu -> informacje pobierane z systemu, z pola Email
- numer telefonu gabinetu -> informacje pobierane z systemu, z pola Telefon
- kod usuwania wizyty -> kod generowany automatycznie przez system dla konkretnej rezerwacji, który służy do odwołania wizyty. Jeśli pacjent odpowie na wiadomość SMS tym kodem, system automatycznie odwoła wizytę w systemie.
- kod potwierdzenia wizyty – kod generowany automatycznie przez system dla konkretnej rezerwacji, który służy do potwierdzenia wizyty. Jeśli pacjent odpowie na wiadomość SMS tym kodem, system automatycznie zmieni status rezerwacji na „Wizyta potwierdzona”. Warto odpowiednio skonfigurować system, aby każda rezerwacja dodawana do systemu miała status „niepotwierdzony”. W tym celu zapoznaj się z instrukcją:
Te zmienne pozwalają na dynamiczne tworzenie wiadomości SMS, które automatycznie dostosowują się do danych pacjenta, specjalisty oraz rezerwacji, dzięki czemu każda wiadomość jest spersonalizowana.